Alkmaar Freedom House: ‘Harten voor vluchtelingen’

Op 3 februari werden bij Alkmaar Freedom House zelfgemaakte harten bezorgd vanwege een actie in adventstijd van Kerk in Actie van de Protestantse Kerk in Nederland.

De harten   werden gemaakt in veel verschillende kerken in Nederland om vluchtelingen een hart onder de riem te steken.

Vrijdag 3 februari konden deze harten worden uitgedeeld aan de bezoekers van Alkmaar Freedom House: bewoners van de 2 asielzoekerscentra in Alkmaar en andere inmiddels elders wonende medelanders die de gelegenheid nemen om van maandag tot en met vrijdag van 14.00 – 16.00 uur de Nederlandse taal te oefenen onder begeleiding van ruim 160 vrijwilligers onder andere uit de Alkmaarse kerken.

Een van de bezoekers gaf aan dat hij heel blij was met het hart.
Hij zag het als een teken dat er aan hem wordt gedacht.

Wilt u meer weten over dit project: op maandag 13 februari (19.00 uur Vrijheidskerk, Hobbemalaan 2 Alkmaar) is de eerstvolgende vrijwilligersavond waar Vluchtelingenwerk Nederland ons informeert over procedures en dilemma’s in het werken met vluchtelingen en we de kans krijgen de pas gemaakte documentaire Change of Life te zien.  Voor deze documentaire werden enkele maanden geleden opnames gemaakt onder andere in Alkmaar Freedom House.

Kijk elders op deze site voor info over dit project en ook op de facebookpagina van Alkmaar Freedom House en blijf zo ook op d e hoogte.