Cursus over leven en geloven in Alkmaar

Wat gaat er vandaag gebeuren? Wat zal ik aantrekken? Hoe krijg ik het allemaal voor elkaar? Het leven zit vol vragen. Ook grotere vragen. Waarom ben ik hier? Wat wil ik nou eigenlijk? Is dit alles, of is er meer? Helpt het om te geloven en wat is dat dan?
Om dat soort vragen draait Alpha. Een plaats van ontmoeten, vragen en ontdekken, een plaats ook waar ruimte is voor jouw vragen en jouw verhaal. Alpha is een serie van tien bijeenkomsten, die steeds beginnen met een maaltijd. Daarna volgt een korte inleiding over een inspirerend onderwerp en komt ieder met zijn of haar eigen vragen en ideeën. Je ontdekt altijd iets nieuws! Je ontmoet leuke, nieuwe mensen. En het is helemaal gratis.
Alpha is voor iedereen! Voor mensen die wat meer zouden willen weten over het christelijk geloof, en ook voor mensen die hun geloof willen verfrissen en verdiepen.
De cursus wordt gegeven in de Oud Katholieke kerk van Alkmaar (Nassaulaan 43) door pastoor Erna Peijnenburg, daarbij geholpen door een aantal vrijwilligers uit de parochie. Het zijn tien donderdagavonden achter elkaar en de start is op 30 januari. De avond begint steeds om 18.30 uur met een maaltijd en eindigt rond 21.15 uur.
Heb je vragen of wil je meedoen: mail gerust en aanmelden kan tot 20 januari naar erna.peijnenburg@okkn.nl. Meer informatie: www.alkmaar.okkn.nl