Oud-Katholieke kerk: Palmzondag met de Johannespassie van J.S. Bach

Op de zondag van Palmpasen, 10 april, zingt het koor Respiro onder leiding van Marie Anne Pak tijdens de kerkdienst in de oud-katholieke kerk delen uit de Johannespassion van J.S Bach, en daarnaast ook een paar koralen van Franz Liszt.
In de kerk zijn we heel blij dat we, nadat we twee jaar online moesten vieren, nu de rijke liturgieën van de Goede Week weer in de kerk kunnen beleven. De prachtige muziek van Bach en Liszt zal die beleving zeker verdiepen.
De Goede Week is de meest bijzondere week in het kerkelijk jaar. Beginnend op Palmzondag – de dag dat we gedenken dat Jezus de stad Jeruzalem binnenreed op een ezel – volgen we in de week het verhaal van Jezus’ lijden en sterven, met in ons hart het lijden en sterven om ons heen, ver weg en dichtbij. We maken de wonderlijke doorgang van donker naar licht in de Paasnacht (zaterdag 16 april) zijn hoogtepunt vindt.
Er zijn in deze Goede Week naast Palmzondag ook diensten op Witte Donderdag en Goede Vrijdag. Deze diensten staan open voor ieder die erbij wil zijn. En dat geldt dus ook voor de dienst van Palmzondag, 10 april om 10 uur, met medewerking van het koor Respiro. De dienst vindt plaats in de oud-katholieke kerk, Nassaulaan 43 (schuin tegenover de voormalige Josephkerk) en zal worden geleid door pastoor Erna Peijnenburg. Zie voor meer informatie onze website: www.alkmaar.okkn.nl