Concert van het Parzival Quartett uit Leibzich

Zomerconcert

Op zondag 14 augustus geeft het PARZIVAL QUARTETT uit Leibzich een concert in de Lukaskerk.
Op het programma staat: Ludwig van Beethoven c-moll, op. 18, 4 en het Strijkkwartet van Franz Schubert d-moll,op.,D810

Het Parzival Kwartet is op tournee in ons land waar ze in verschillende steden optreden. en op 14 augustus in Alkmaar. Het bestaat uit vier jonge musici, twee broers en zussen Julian, Pascal en Sophia Schwab en Sofia Tarrant-Matthews. Elk van de spelers heeft reeds hun eigen kamermuziekervaring opgedaan in diverse ensembles, Julian en Pascal Schwab ontvingen als Viool duo 2005 een eerste prijs bij “Jugend musiziert”. Een belangrijk muziek concours in Duitsland. In 2013 traden de broers en zussen op in Venetië als strijkkwartet en Pascal Schwab ontving in 2016 een tweede prijs en een publieksprijs met een pianotrio. tett en Pascal Schwab ontvingen in 2016 een tweede prijs en een publieksprijs van het Kamermuziekconcours van de Peredur Foundation met een pianotrio.

Julian, Pascal en Sophia spelen sinds 2015 als Parzival Trio en hebben concerten gegeven in München, Kassel, Würzburg, Gotha, Neurenberg en Augsburg. In de zomer van 2019 maakte het Parzival Quartet zijn debuuttournee naar Oostenrijk en Italië.

Wij zijn als Christengemeenschap Alkmaar verheugd dat dit geweldige kwartet bestaande uit jonge musici in onze kerk dit concert komt geven.

Gevraagd wordt een  vrijwillige bijdrage om voor onkosten voor en levensonderhoud van de musici.