Rondgang langs diaconale plekken

Rondgang langs diaconale plekken in Alkmaar, ALLEEN OF MET ELKAAR, OP DE FIETS OF LOPEND. DE DEUREN STAAN OPEN.
tussen 1300 – 17.00 uur: St Exodus Alkmaar, Leger des Heils, de Zwaan en
vanaf 14.00 uur Aanloophuis De Steiger

Exodus, Herenweg 158, Alkmaar

Exodus biedt gemotiveerde (ex-)gedetineerden de kans de criminaliteit achter zich te laten en te werken aan een succesvolle terugkeer in de samenleving. Meer informatie? www.exodus.nl

In Alkmaar werken ongeveer 20 vrijwilligers. Deze vrijwilligers zijn op verschillende manieren betrokken o.a.; als huisvrijwilliger, als maatje, maar ook bij het geven van een themavond (zingeving). De bestuursleden van St. Vrienden van Exodus en de Raad van Toezicht zijn op vrijwillige basis betrokken en zetten zich in voor st. Exodus.

Aanloophuis De Steiger van 14.00 – 17.00 uur, Luttik Ouddorp 93, Alkmaar

De Zwaan en het ISBA  Oudegracht 185 Alkmaar

Oecumenisch centrum voor aandacht, inspiratie en bezinning De Zwaan bestaat inmiddels 15 jaar en is voor veel mensen van grote betekenis (geweest). Het inloophuis telde vorig jaar 2300 bezoeken. Het jaarprogramma is gevarieerd en inspirerend. Ook kan men terecht voor een persoonlijk gesprek over zingeving en levensthema’s. De Zwaan is opgericht en wordt gedragen door de Alkmaarse kerken. We heten u van harte welkom in het inloophuis aan de Oudegracht 185 en vertellen u graag over het werk van De Zwaan.

Het ISBA is een noodfonds dat  al 30 jaar bestaat en door de Alkmaarse kerken werd opgericht.  Het ISBA houdt spreekuur op woensdag tijdens de openingstijden van inloophuis De Zwaan. Men kan terecht bij het ISBA voor (praktische) hulpvragen en kleine leningen. Het ISBA houdt ieder jaar de paaspakketten actie waarmee dit jaar zo’n 180 huishoudens werden verrast. Medewerkers van het ISBA vertellen u graag meer.

Leger des Heils, Burgpoelwaard 2 Alkmaar,

tegenover station Alkmaar-Noord.

Het Leger des Heils is onderdeel van het kerkgenootschap en kenmerkt zich door kerkelijke vieringen op zondag met uitwerking in allerhande hulpverlening en activiteiten voor iedereen. Er is een kledingwinkel, activiteiten voor kinderen en ouderen, er worden jeugdkampen en vakantieweken georganiseerd. Bij de Raad en Daadbalie en het sociaal spreekuur kunt u terecht voor intake van de voedselbank, invullen van uw belastingformulier en andere zaken waar u een handje bij geholpen wilt worden. Het Leger des Heils kan dit doen door de ondersteuning van heel veel vrijwilligers. Wilt u ook helpen dan kunt u zich aanmelden bij het gebouw van het Leger des Heils of via 072-616020. Ons motto blijft: Wij doen wat we geloven. Vrijwilligers met bijvoorbeeld achtergrond maatschappelijk werk of juridische of sociale dienstverlening zijn altijd welkom.