Alkmaar Freedom House op Open Dag AZC

Op 23 september van 12.00 – 16.00 uur zullen vrijwilligers van Alkmaar Freedom House, een project van de Alkmaarse Raad van kerken, aanwezig zijn op de Open Dag van het COA en Vluchtelingenwerk Nederland in Alkmaar aan de Robonsbosweg.

Voor wie interesse heeft en meer wil weten over werken met vluchtelingen vanuit de Vrijheidskerk aan de Hobbemalaan is welkom om ook hier langs te komen en zich te laten informeren.

Elke middag van maandag tot en met vrijdag van 14.00 – 16.00 uur staat een grote groep vriwjilligers klaar om taal te oefenen met nieuwe Nederlanders van binnen en buiten het asielzoekerscentrum.

Vrijwilligers hebben geen onderwijskundige achtergrond te hebben om taal te oefenen, wel geduld en inlevingsvermogen.

Binnenkort wordt tevens sollicitatie – en gesprekstraining gegeven. Verkeerslessen zijn in de maak en de organisatie van een groot feest op 21 oktober voor en met vrijwilligers en asielzoekers is gestart.

De Open Dag op 23 september is een ideale gelegenheid om het AZC te bekijken, informatie te krijgen en lekkere hapjes te proeven vanuit alle windrichtingen. Zie hier ook de laatste  nieuwsbrief van Alkmaar Freedom House.  nieuwsbrief sept 2017def

Voor aanmelding als vrijwilliger of informatie zie ook onze website alkmaarfreedomhouse.nl of onze facebookpagina.

NB: Het is altijd mogelijk om zelf binnen te lopen tijdens onze middagen en te kijken of dit iets voor u zou kunnen zijn.