Harcourt Klinefelter vertelt over ds. Martin Luther King

Op 24 maart a.s. zal er in de Doopsgezinde kerk Alkmaar aan de Koningsweg, een korte kerkdienst zijn geleid door ds. Louise Pondman- de Wilde.
Na afloop, met een kleine pauze voor de koffie, zal Harcourt Klinefelter iets vertellen over zijn leven en zijn levenswerk: Het wereldwijd verbreiden van de Droom van ds. Martin Luther King. Op 4 april a.s. is het 51 jaar geleden dat ds. Martin Luther King jr. werd vermoord in het Amerikaanse Memphis. Harcourt Klinefelter, geboren in een dorp bij New York City, was persvoorlichter van King.
Na King’s dood kwam Klinefelter met zijn Nederlandse vrouw in Nederland wonen, werd docent aan de volkshogeschool van Havelte en predikant van de doopsgezinde gemeente in Zeist. Over zijn leven in dienst van de vrede heeft Katrien Ruitenburg een boek geschreven. Zij voerde hiervoor veel gesprekken met Klinefelter en maakte gebruik van zijn archief.
De biografie kreeg de titel: Het leven van vredesapostel Harcourt Klinefelter – Globalisering van de droom van dr. Martin Luther King. (Narratio, ISBN 978 90 5263 9383 prijs € 19,50). Er zal gestreefd worden om vóór 12.00 uur af te sluiten i.v.m de parkeerperikelen.