Kerstconcert in de Laurentius

Het koor Canticum Novum samen met projectzangers o.l.v. Una Cintiņa geeft een kerstconcert in de Alkmaarse Laurentiuskerk.
Kom genieten van de kerk in kerstsferen –  de kerststal al aardig gevuld –  en luister naar ‘A Ceremony of Carols’ van Britten, begeleid door het harpspel van Merel Naomi. U hoort prachtige gezangen zoals het lieflijke ‘As dew in Aprille’, het snelle ‘This little Babe’ en het langzame ‘In Freezing Winter Night’. Sopraan Laila Neuman zingt de solostukken ‘That yongë child’ en ‘Spring Carol’. Sfeervolle muziek! Maar het blijft niet bij luisteren: we gaan tussen de Carols door ook met elkaar kerstliederen zingen en ná het concert kunnen we nog nagenieten met een glaasje glühwein. Met een deurcollecte sluiten we het geheel af.