Kerstnacht met de kinderen

Voor: kinderen (4-12 jaar) met hun (groot)ouders

IS VRIENDSCHAP MEER WAARD DAN GOUD?

Kom het zelf ontdekken tijdens de kinderkerstviering!
In deze kerstnachtdienst beleef je het verhaal van prins Ivar, die op reis gaat en langzamerhand begrijpt wat nu echt belangrijk is in het leven.
Het verhaal wordtverteld van de jonge prins Ivar, die één ding zeker weet: later zal hij koning worden. Maar het lijkt hem maar niets. Op een dag glipt hij weg uit het paleis… Samen met zijn paard beleeft hij avonturen en komt hij allerlei mensen tegen. Het goud dat Ivar bij zich heeft blijkt niet zo veel waard te zijn, zijn vriendschap des te meer. En waar gaat hij eigenlijk naar toe? Uiteindelijk begint hij weer naar huis te verlangen, het moet ook bijna kerstmis zijn. Ook een feest over een kind dat koning genoemd werd. “Jouw verhaal is zijn verhaal”, zegt een wijze priester tegen Ivar. En langzaam begint Ivar te begrijpen wat er voor een koning nou echt belangrijk is….

Dit verhaal staat centraal tijdens de kerstnachtdienst voor kinderen. Deze vindt plaats op 24 december om 17.00 uur in de Oud-Katholieke kerk, Nassaulaan 43 (schuin tegenover de Josephkerk) in Alkmaar. Kinderen van 4-12 jaar zijn hartelijk welkom en kunnen ook meedoen in het verhaal. Maar lekker luisteren mag natuurlijk ook.

Iedereen welkom!