Kerstnachtdienst in In de Grote Kerk

Traditiegetrouw is er op de avond voor kerstmis weer de Kerstnachtdienst in de Grote of Sint Laurenskerk. Een keer per jaar mag het gebouw weer zijn waar het voor bedoeld was; een plek van bezinning, gebed en zang.

De kerstnachtdienst is bedoeld voor heel Alkmaar, ieder is welkom of je nu wel of niet vaak een kerk bezoekt. Als de donkere tijden van het jaar aanbreken is de mens op zoek naar licht. In de kerstnachtdienst zal Pieter van Dijk het orgel bespelen en het Stedelijk Harmonie Orkest o.l.v. André Elders zal weer haar muzikale medewerking verlenen.

Vanaf 22.00 uur klinkt er orgelmuziek, de samenzang voorafgaand aan de dienst, begint om 22.15 uur. Voorganger in de dienst, die om 22.30 uur begint, is Annerien Groenendijk, geestelijk verzorger Noordwest Ziekenhuis Alkmaar. Het thema van de dienst is: ‘Geen plaats in de herberg’.

De kerk is open vanaf 21.30 uur. De toegang is gratis.
Aan de uitgang wordt er gecollecteerd voor vluchtelingenkinderen in Griekenland.