Lezing: “Van kerk tot kroeg?”

Waarvoor dient een kerk? Om de eredienst te vieren, om als geloofsgemeenschap samen te komen en als plek waar je zomaar naar binnen kunt lopen. Regelmatig verliezen kerken deze functie. Dan wordt er naar een nieuwe bestemming gezocht om sloop te voorkomen. Wanneer het een monumentale kerk betreft, slaan monumentenzorg, kerkbestuur en projectontwikkelaars de handen ineen om een passende herbestemming te vinden. Soms ontstaan er discussies over de wenselijkheid van nieuwe functies. Waar liggen de mogelijkheden en waar liggen de grenzen? Architectuurhistorica Marrit van Zandbergen en Pastoor van de Oud Katholieke kerk Alkmaar Erna Peijnenburg geven hun visie op dit onderwerp. Een inspirerende lezing in woord en beeld, die u niet wilt missen!

MariaMinor2

Voormalig Oud-Katholieke kerk Maria Minor, tegenwoordig café