Samen zingen over de Geest

Remonstrantse kerk 20.00 uur. Samen ‘liederen over de Geest’ zingen.

o.l.v Christiaan Winter, onder ander stadsbeiaardier van Alkmaar en organist in de  Oude Kerk in Amsterdam zingen we liederen over de Geest uit de verschillende tradities. Vanaf 19.35 uur speelt Christiaan een bewerking van deze liederen op de klokkentoren van de Waag.

Christiaan Winter (’s-Gravenhage, 1967) studeerde tussen 1985 en 1993 aan het Nederlands Instituut voor Kerkmuziek en het Utrechts Conservatorium. Naast kerkmuziek studeerde hij daar orgel bij onder meer Kees de Wijs, Kees van Houten en Reitze Smits en koordirectie bij Reinier Wakelkamp en Krijn Koetsveld. In 2004 vervolgde hij zijn muzikale opleiding bij BernardWinsemius en Henk Verhoef aan de Nederlandse Beiaardschool, alwaar hij in 2007 de graad van Master of Music behaalde.

Christiaan Winter is sinds 1996 kerkmusicus van de Oude Kerk in Amsterdam. Daarnaast is hij dirigent van het Amsterdams vocaal ensemble Duodektet en het Vocaal Kerkmuziek Ensemble, bestuurslid van de Interkerkelijke Stichting Opleiding Kerkmuziek en Beiaard Centrum Nederland. Ook speelde hij als redactielid een prominente rol in de totstandkoming van het nieuwe liedboek voor de Protestantse Kerken. Sinds 2009 is Christiaan Winter stadsbeiaardier van Alkmaar.