Schrijf je eigen psalm op Monumentendag

Op zaterdag 14 september is ook de Oud-Katholieke kerk van Alkmaar weer geopend in het kader van Open Monumentendag. Het thema van dit jaar, ‘Plekken van plezier’, doet denken aan zingen (wat doe je anders als je blij bent) en psalmen zijn liederen die in kerken veel worden gezongen. Er komt plezier in tot uiting, zeker, intense blijdschap. Maar er komen ook andere menselijke emoties in voor zoals angst, twijfel, boosheid, verdriet en hoop.
In de parochie hebben mensen in de afgelopen tijd zelf een psalm geschreven. Het was even een stap, maar het leverde prachtige en ontroerende persoonlijk psalmen op, die ook in de kerk te lezen zijn op Open Monumentendag. Daarnaast zal er in de kerk een zogenaamde ‘psalmenhoek’ worden ingericht, waar ieder die dat wil zelf kan gaan zitten in de rustige sfeer van de kerk om te proberen een eigen psalm te schrijven. Een zeer korte handleiding helpt daarbij op weg.
De kerk bekijken kan natuurlijk ook. Of iets te weten komen over de Oud-Katholieke parochie die er thuis is. Er zijn voldoende mensen te vinden om uw eventuele vragen te beantwoorden. Voor kinderen is er de speciale kijk-sleutel!

De Oud-Katholieke kerk is gelegen aan de Nassaulaan 43 te Alkmaar. Elke zondag is er een kerkdienst die begint om 10 uur en waarbij iedereen welkom is.

Op Open Monumentendag, zaterdag 14 september, zijn wij geopend van 10 – 17 uur.

Zie ook www.alkmaar.okkn.nl