Vespa’s, Arken van Noach en Taizé in de Oud-Katholieke kerk

Op Open Monumentendag is ook de Oud-Katholieke kerk van Alkmaar geopend voor publiek. Uiteraard kunt u het gebouw bekijken en een paar kerkschatten. Maar er is meer. We hebben een verzameling van verzamelingen in huis. Van parfumflesjes tot devotieprentjes, van surprise eieren tot likeurglaasjes. En dus ook oude Vespa scooters en arken van Noach. En nog veel meer. ‘Boeren, burgers en buitenlui’ (dat is het thema van open monumentendag dit jaar): Komt dat zien, komt dat zien! Het koor van de parochie heeft ook een verzameling: liederen van Taizé. Aan het einde van de dag brengen ze die ten gehore en natuurlijk mag er meegezongen worden. De open monumentendag wordt afgesloten met een Taizé-dienst in onze kerk, waarbij iedereen hartelijk welkom is!
Vanaf 16.00 uur worden  Taizéliederen gezongen. De Taizedienst begint om 16.30 uur.
Website: www.alkmaar.okkn.nl