De paaspakkettenactie gaat door!

Het ISBA (Interkerkelijk Sociaal Beraad Alkmaar) heeft de afgelopen elf jaar paaspakketten verstrekt aan mensen die financieel en vaak ook sociaal in een moeilijke positie verkeren. In 2017 werden ruim 200 pakketten uitgedeeld.
Het ISBA heeft vanwege de grote hoeveelheid werk die dit met zich meebrengt, echter moeten besluiten te stoppen met de paaspakkettenactie. De Alkmaarse Raad van Kerken neemt deze traditie over. Er blijven immers ook in onze eigen omgeving mensen aanwezig die iets extra’s hard nodig hebben. Het feest van Pasen nodigt ook uit om solidair te zijn met onze naasten, veraf maar ook dichtbij. Het is belangrijk deze traditie voort te zetten. Veel kerken en parochies in Alkmaar en omgeving doen er al jaren aan mee.
In de weken voorafgaand aan Pasen zal opnieuw een beroep op u worden gedaan. In de meeste kerken wordt de inzameling gehouden op 11 en 18 maart 2018. De Rooms-katholieke kerken houden de inzameling op een ander moment. Exacte informatie daarover volgt via uw eigen parochiebestuur of diaconie.
Voor het vullen van de pakketten zijn we op zoek naar levensmiddelen en attenties voor kinderen en volwassenen. Het gaat daarbij om houdbare levensmiddelen. Geschikt zijn bijvoorbeeld kaas (in plastic geseald) vlees in blik, allerlei soorten pasta´s en pastasauzen, rijst, koffie, koffiemelk, thee, suiker, broodbeleg, knabbeltjes, kruiden in potjes, muesli, enzovoort.
Ook allerlei toiletartikelen (bijv. tandenborstels, tandpasta, scheerspullenzeep, deodorant), handdoeken en washandjes, theedoeken, kleur- en knutselboeken, stickerboeken, speelgoed, gemeenschapsspellen poppen en speelauto’s zijn van harte welkom.
Kent u bedrijven die hierin behulpzaam kunnen zijn? Dan vernemen we dat graag. Wilt u alvast een gift overmaken voor de kosten die hiermee gemoeid zijn? Dat kan via het rekening nummer van de Alkmaarse Raad van Kerken o.v.v. ‘Paaspakketten 2018’. De ARK is ANBI erkend en dus zijn uw giften aftrekbaar van de inkomstenbelasting.
Wij hopen de actie met evenveel succes te kunnen organiseren als de ISBA dat heeft gedaan.

Namens de ARK,
Wim van Houten (06-18261595) en Ria de Rijke (06-49896107)
e-mail: info@alkmaarseraadvankerken.nl